Moje miejsce w Nowym Jorku

Stali czytelnicy tego bloga wiedzą ze mieszkam na Brooklynie, w dzielnicy o ładnej nazwie Park Slope. Jak sama nazwa wskazuje jest to wzgórze, wzgórze graniczące z parkiem (z Prospect Park). Jest to tez jedna z moich ulubionych okolic, (nie, nie dlatego ze tu mieszkam) ponieważ jest to chyba najbardziej europejska ze wszystkich nowojorskich dzielnic. Są tu szerokie chodnikami, zabytkowe kamienice i jest bardzo zielono.

Opisałam już tyle rożnych okolic Brooklynu: zaczynając od Fort Green, Bud-Stuy, DUMBO, była nawet notka o Red Hook także najwyższy czas na Park Slope.

Kamienice w Park Slope maja statut zabytków. A więc jedno z niewielu miejsc w Nowym Jorku, gdzie nie można wyburzeć i budować tych ohydnych szklanych wieżowców. Było to dla nas bardzo istotne przy wyborze mieszkania – ze nikt nie zasłoni nam widoku z okien. Niestety w innych okolicach w Nowym Jorku regulacje prawne pozwalają wybudować budynek tak ze do mieszkanie nie będzie dochodziło żadne światło … (czytaj dalej)

Tak wyglądają uliczki i kamienice w Park Slope

IMG_4224-0

IMG_4210-0 IMG_4223-0

IMG_4214-0

IMG_4215-0

IMG_4218-0

IMG_4217-0

IMG_4205

IMG_4213-0

W okolicy mamy poza parkiem mamy Brooklyn Botanic Garden, Brooklynskie muzeum i Biblioteke Centralną także jest to jedna z najbardziej pożądanych dzielnic przez nowojorskich rodziców. . Tutejsze mamy znane sa z „walki” o prawa rodziców. Kiedyś opisałam dokąd może doprowadzić takie skrajne podejście w walce o równouprawnienie tutaj.

Park, nie tak znany jak Central Park chociaż zaprojektowany przez tego samego projektanta
IMG_4207

IMG_4220-0

IMG_4219-0

Maraton w parku z okazji mikołajków 🙂 Biegacze w przebraniach oczywiście

IMG_4209-0Park Slope jest znany tez z bardzo dobrych restauracji, moje ulubione i warte odwiedzenia to:

  • Stone Park Cafe (najlepsze na brunch, koniecznie zamów Bloody Mary)
  • Miriam (wszystko pyszne, równie dobra opcja na lunch)
  • al di là (włoska restauracja, nie ma rezerwacji także przygotuj sie na dłuuuuuugą kolejkę, ale warto czekać)
  • Rose Water (amerykańska kuchnia, rezerwacja obowiązkowa – zdjęcie poniżej)
  • Franny’s (niektórzy twierdza ze najlepsza pizza w mieście, dobra, to prawda ale ja raczej powiem ze jedna z lepszych 🙂
  • Sushi Katsuei (z dodaniem tej restauracji długo się wahałam, nie dlatego ze nie jest az tak dobra tylko dlatego ze to moja absolutnie ulubiona. Najlepsze sushi jakie w życiu jadłam. Skromny wystrój, prowadzona przez Japończyków, zamów omakase)

IMG_4211-0 IMG_4212-0

21 komentarzy

  1. Ostatnio przejezdzajac przez Park Slope poczulam sie przez krotka chwile jak w Berlinie 🙂
    Poza tym z tego co piszesz wynika, ze to swietne miejsce do wychowywania dzieci. Szkoda, ze w mojej okolicy nie ma zbyt wielu atrakcji dla maluchow.

    Polubienie

  2. Bardzo ładna okolica 🙂
    Przy okazji: parę dni temu odkryłam Twój blog. Piszesz naprawdę ciekawie. Na pewno będę wpadać tu częściej.
    Pozdrawiam 🙂

    Polubienie

  3. Te kamieniczki wyglądają podobnie do tych na Ridgewood, ale Park Slope jest dużo bardziej prestiżowe.
    Główna różnica polega w mieszkańcach, bo na ridgewood mieszkają głównie Polacy i Arabowie a w Park Slope EUROPA! Lubię twoje okolice ale zostanę na Sunnyside. Jakby ktoś pytał to na sunnyside nie ma wielu barów, restauracji, ale jest bardzo „domowo” czyli wyjdziesz przed dom, usiądziesz na schodach, wypijesz kawę rozmawiając z sąsiadem. Może to tylko złudne wrażenie?

    Polubienie

  4. piękny klimat, który strasznie urzeka…spacer po takim miejscu istna przyjemność. Cudowanie…teraz to się rozmarzyłam 😉 jestem pełna zazdrości – takiej pozytywnej 🙂

    Polubienie

  5. W pobliskim mi Poznaniu mam ten sam problem – szklane molochy (fuj!) obok zabytkowej części miasta.
    A Park Slope wygląda naprawdę miło:)

    Polubienie

  6. Nie powiem nic oryginalnego, ale dołączę się do Komentujących – mieszkasz w przepięknym zakątku! 🙂
    Tym wpisem wzbudziłaś we mnie przeogromną ochotę, by zobaczyć na własne oczy Brooklyn.
    🙂

    Polubienie

  7. Mieszkasz w przepięknym miejscu. Tak właśnie kojarzę Nowy Jork i te okolice chciałabym pozwiedzać, gdy kiedyś tam pojadę 🙂

    Polubienie

Porozmawiajmy :)